Bezárta kapuit az Utazás Kiállítás és a Budapest Boat Show
A nemzetközi koronavírus-helyzet és az azt kísérő médiavisszhang miatt, az előzetes várakozásoknak megfelelően az elmúlt éveknél visszafogottabb látogatói aktivitás jellemezte a vasárnap véget ért 43. Utazás kiállítást és vele egy időben rendezett 29. Budapest Boat Show-t. Ezzel együtt is több tízezren látogattak ki a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központba, ahol 40 ország több mint 250 kiállítója mutatta be desztinációit, szolgáltatásait és termékeit.
A Hungexpo vezetői és a kiállítás szervezői a koronavírus miatt folyamatosan egyeztettek a kiállítókkal és a hatóságokkal, végül az esemény megrendezése mellett döntöttek – mondta el a megnyitón Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója. A látogatók biztonsága érdekében számos elővigyázatossági intézkedést vezettek be, így nem volt akadálya, hogy megtartsák Magyarország elsőszámú turisztikai kiállítását.
Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere arról beszélt: az utazás a legjobb befektetés, megvásárlásával biztosan mindenki gazdagabb lesz, az utazás nyitottá tesz és sok mindenre megtanít. Budapest a budapestiek otthona, és az ország fővárosa, meg kell találni az egyensúlyt a két minőség között – mondta. Az utazók tömegének megjelenése sok városban az ott élőknek elviselhetetlenné vált, ezt kezelni kell. A verseny élesedik a turizmus piacán, a versenyelőny a minőség lehet – tette hozzá a főpolgármester.
Minczér Gábor, aki a kiállítás belföldi díszvendége, Eger alpolgármestereként vett részt a megnyitón elmondta: a település meghatározó szerepet tölt be Magyarország turizmusában. Látogatottsága az elmúlt öt évben folyamatosan emelkedett, 2013-hoz képest 71%-os a vendégéjszakák növekedése, 2019-ben ez a mutató megközelítette a 700 ezres álomhatárt. Heves megye székhelye kapta tavaly a legtöbb szavazatot az Év Turisztikai Települése kategóriában a legnagyobb hazai szállásfoglaló oldal versenyén.
Massimo Rustico, Olaszország budapesti nagykövete köszönetet mondott, hogy ebben az évben az ő országát választották a kiállítás külföldi díszvendégének. Sajnálatosnak nevezte, hogy a napokban a koronavírus beárnyékolja a csodálatos olasz országképet. Az ország aktívan küzd a vírus terjedése ellen – mondta, egyben reményét fejezte ki, hogy a nemzetközi együttműködés és a tudomány segít gyorsan leküzdeni a válságot. Olaszország egyébként a legrégebbi úti célok közé tartozik, egyre nő az oda látogatók száma, a több mint 90 millió turista tavaly több mint 40 milliárd euró bevételt generált az országban.
Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke a rendezvényt a turisztikai szakma „alapintézményének” nevezte.
SZAKMAI RENDEZVÉNYEK
A munkaerőhiány a turisztikai iparág egyik legnagyobb kihívása. Nem véletlen, hogy a kiállítás egyik legsikeresebb szakmai programja idén a CheckINN Turisztikai Karrier Expo volt, amely csaknem 50, a turisztikai szektorban munkát kínáló vállalkozást vonultatott fel, köztük az Accor Hotels Hungary, az Albatros Catering, a Budapest Party Service, a Cityrama Travel Agency, a Continental Group, a szervező HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központ, az Ibusz, a Kartago Tours, a MARESZ, a Marriott Hotels, a Wizz Air Hungary és a Zsidai Group. A CheckINN Turisztikai Karrier Expo színpadán olyan elismert szakemberek osztották meg tapasztalataikat, mint Vértes János, a Beyond The Standard és Kolorádó Fesztivál alapítója és Csiszár Virág, aki a Sziget Fesztivál és több másik esemény élő zenés fellépőiért felel. Nagy sikert arattak a Randstad Hungary szakértőinek állásinterjú és karrierépítési tippjei.
Ugyancsak a pályaorientáció volt a témája az idei Diák Szakmai Napnak, ahol a részvevők sikeres turisztikai szakemberek inspirációit hallgathatták meg, és próbainterjúkon tesztelhették tudásukat.
A kiállítás egyik sikertörténete az Üzleti Blogger Corner a Blogger Meeting Point-on, ahol a hazai turisztikai szakemberek és ismert utazás témával foglalkozó bloggerek találhattak egymásra, és alakíthattak ki kommunikációs együttműködéseket.
Sokan keresték fel a Budapest házigazdaváros standot, amelyet a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarával (BKIK) közösen épített fel. A 400 négyzetméternyi területen a kulturális turizmust, a hivatalos fővárosi fesztiválokat és az izgalmas élményeket kínáló Budapest Cardot népszerűsítették. Jelentős szerephez jutottak ezúttal a szakrális helyszínek. Ennek oka elsősorban az volt, hogy idén szeptemberben Budapest ad otthont az 52. Nemzetközi Eucharisztikus Kongresszusnak.
JELSZÓ: AKTÍV HÉTVÉGE VAN
A nemzetközi trendeknek megfelelően a kiállítás egyik központi témája az aktív kikapcsolódás volt. Harmadik alkalommal rendezték be az Utazáson az Aktív szigetet, amelynek több standból álló együttese idén is hatalmas sikert aratott. Sokan keresték fel a kerékpározással, a gyalogtúrázással, az evezéssel és a nyaralóhajózással foglalkozó standokat.
A Nemzeti Sportügynökség standján idén bárki végig kerékpározhatott a Giro d’Italia útvonalán, megtekinthette a felmatricázott Giro d’Italia vontatókamiont és különleges, a témához illeszkedő fotókat készíthetett.
A Blogger Találkozón idén is ismert hazai bloggerek tartottak előadásokat, úti- és élménybeszámolókat és adtak hasznos utazási tanácsokat az érdeklődőknek.
Az idei Utazás kiállításon minden korábbinál nagyobb területtel – 2601 négyzetméterrel – volt jelen a Karaván Szalon, ahol75 lakókocsi és lakóautó mutatkozott be.
Az Utazás kiállításon ünnepelte 10. jubileumi eseményét a független és extrém utazók legjelentősebb hazai eseménye, a Járatlan Utakon Fesztivál, aholelőadásokon és kerekasztal beszélgetéseken ismerhették meg a különböző országok, desztinációk kultúráját, szokásait, helyszíneit.
2020-ban ismét visszatért az Utazás kiállításra az Afrika Expo Budapest, mely máig Közép-Kelet Európa egyetlen, első, ezáltal legexkluzívabb nemzetközi Afrika tematikus fóruma.
BUDAPEST BOAT SHOW
Immár második alkalommal nyitották meg az Utazás kiállítással egy időben Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötőjét. A hajózás és vízi sportok szezonnyitó rendezvénye – a tavalyinál 1000 négyzetméterrel nagyobb alapterületen – 7100 négyzetméteren, csaknem 130 vitorlással, motoros és elektromos hajóval, számos eszközzel és kiegészítővel, két pavilonban fogadta az érdeklődőket.
A kiállításra a legjelentősebb magyar és külföldi hajómárkák hozták el újdonságaikat, emellett bemutatkoztak a legkeresettebb hajómotorok és technikai felszerelések, navigációs műszerek, tartozékok, életmentő felszerelések, hajóépítő anyagok, jet-ski, vízisí, wakeboard felszerelések és márkák. Ahogy az Utazás kiállításra, a Budapest Boat Show-ra is a tavalyinál kevesebben látogattak ki, de kiállítók visszajelzései szerint a látogatók többsége konkrét vételi szándékkal érkezett, így üzleti szempontból a kiállítást sikeresnek értékelték.
A Budapest Boat Show színpadán a látogatók találkozhattak az olimpiára készülő hazai tisztségviselőkkel, világbajnokainkkal, a Kékszalag esélyeseivel, emellett amatőr hajóépítőkkel is, akik megosztották tapasztalataikat.
A kiállításon osztották ki a Budapest Boat Show Újdonság Pályázatának díjait hajó és hajózáshoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások kategóriában. Előbbiben a Flaar Kft. FLAAR 20 vitorlás sporthajója kapta a rangos elismerést, utóbbiban pedig az Enterprise Communications Magyarország Kft. Enterprise Smart Power Dashboardja bizonyult a legjobbnak.
A Budapest Boat Show idei díszvendége a Velencei-tó volt.
A kiállítás stratégiai partnere a Magyar Vitorlás Szövetség és a Balaton Boat Show, szakmai védnöke a Hajóipari Vállalkozók Egylete, autós partnere pedig az Audi.
Budapest, 2020. 03. 01.