2. E-Bike Test & Show - HUNGEXPO

2. E-Bike Test & Show

Tesztelj és nyerj!

2024-ben amellett, hogy ingyenesen kipróbálható közel 100 db e-bike a tesztpályán, a 2. E-bike Test&Show-on a tesztelők között kisorsolunk egy Haibike Alltrack 6 elektromos MTB-ot az ebikeshop felajánlásával, valamint egy 2 fő részére szóló, 2 éjszakás szállásutalványt is nyerhetnek a szerencsések 1 napos e-bike használattal Bükkzsércen az E-Tekergők Háza és a Merida Concept Store felajánlásával.


A NYEREMÉNYSORSOLÁSON VALÓ RÉSZVÉTEL FELTÉTELEI:

  • Látogass el a megújult Utazás+ kiállításra.
  • Töltsd ki a kérdőívünket a sorsoláson való részvételhez.
  • Próbálj ki egy e-bike-ot a tesztpályán.

E-bike Test&Show újra a megújult Utazás+ kiállításon!

A 45. Utazás kiállításon első ízben bemutatkozó E-bike Test&Show-n a külön erre a célra kialakított 3000 m2-es tesztpályán a közel 100 darab e-bike-ot több, mint 1500-an próbálták ki. A nagy érdeklődésre és a rendezvény népszerűségére alapozva 2024-ben második alkalommal is megrendezésre kerül az E-bike Test&Show a megújult Utazás+ kiállítás keretein belül.

A tavalyi évhez hasonlóan a rendezvény keretein belül a hazai márka képviselőinek széles palettája várja a látogatókat. Az érdeklődők a standokon nemcsak megtekinthetik az elektromos kerékpárok kínálatát, díjmentesen ki is próbálhatják őket a tesztpályán a kiállítás teljes nyitvatartási idejében.

A pálya központi eleme egy épített híd lesz, ahol a tesztelők ténylegesen meg is tapasztalhatják az e-bike-ok nyújtotta élményt. A tesztpálya használatához a kiállítók bukósisakokat is biztosítanak.

A modern e-bike, a pedelec

Mit kell tudni napjaink elektromos rásegítéses bringáiról?

Rohamosan fejlődnek és egyre népszerűbbek az elektromos rásegítéses kerékpárok a túrázók és a közlekedők körében is. Ehhez képest sokan még azok közül sincsenek tisztában vele, hogyan is működnek ezek a bringák, akik már próbálták, vagy a beszerzésén gondolkoznak.

Amikor arról beszélünk, miben adhat többet egy elektromos rásegítéses – pedelec – kerékpár a hagyományos bringáknál, első megközelítésben felejtsük el a műszaki adatokat és egyéb paramétereket. Koncentráljunk elsősorban az emberi vonatkozásokra, nézzük mit kínálnak ezek a gépek a szabadidő minőségi eltöltése szempontjából. Ha még nem próbáltad, jegyezd meg a legfontosabb jellemzőjüket: ezek a modern e-bike-ok csakis emberi meghajtásal működnek, és az előre haladáshoz – választott üzemmódtól függően – csak hozzáad bizonyos mértékű segítséget az elektromotor. Vagyis a lábainkat egy pedelecen is megdolgoztatjuk pont annyira, amennyire szeretnénk. A végén elfáradunk, akár több ezer kalóriát égetünk el. Sokaknak a kora, testsúlya, esetleg gyengébb fizikai állapota miatt hagyományos kerékpáron a legnagyobb félelme, hogy kínkeservessé válhat a meredek emelkedőkre való feljutás. Nos pedelec bringával ez biztosan nem fog megtörténni, az elektromos asszisztencia ugyanis pont annyit segít majd, hogy elérjük a célunkat.

Tökéletes szabadság a természetben, amikor elsősorban az élmény és nem a teljesítmény kerül előtérbe a kerékpár nyergében. Röviden így lehet összefoglalni a korszerű, nyomatékszenzoros pedelec kerékpárok legfőbb értékét.

E-bike történet

A XX. század elejétől kezdve feljegyezhetünk különböző elektromos meghajtással segített járműveket, kerékpárokat is.

  • 1989: Ekkor készül el az első sorozatban gyártott nyugat-európai elektromos rásegítésű kerékpár a Hercules Electra, mely 20km/h sebességgel képes haladni.
  • 1992: Michael Kutter több éves fejlesztő munkát követően sorozatban gyártott pedelec kerékpárt dob piacra, ami a “pedal-electric-cycle” elven működik, azaz a pedálfordulattól függően segít a motor.
  • 1993: A Yamaha gyártósoráról is legördül az első pedálfordulaton alapuló, azaz pedelec rendszerű kerékpár. A PAS-ból néhány év alatt 300 000 db-ot adnak el a Távol-Keleten, vagyis ez az első nagyobb sorozatban gyártott pedelec.
  • A ’90-es évek közepétől kezdenek terjedni a líthium-ion akkumulátorok is, melyek napjainkban egyeduralkodók a piacon.
  • 2000: A Magyar tulajdonú Gepida piacra dobja az első széria hazai gyártású pedelec kerékpárjait.
  • 2008: Megjelenik a kanadai BionX rendszere, ami Európa-szerte is elterjed a pedelec kerékpárokon. A hátsó agymotoros kialakításnak köszönhetően a BionX fékezés közben képes visszatölteni az akkumulátort.
  • 2011: A Bosch GMBH beszáll a pedelec üzletágba, és két új meghajtást dob piacra, ami rögtön világszínvonalú lesz.
  • 2012: A Bosch megnyitja hazánkban Miskolcon a pedelec gyártóüzemét, ezzel hazai dolgozóknak adva munkahelyet.
  • 2012: Útjára indul a LithoRec project, ami a Chemetall Gmbh tulajdona, és összesen 40 leányvállalattal világszerte megkezdődik a Li-Ion akkumulátorok újrahasznosítása, ami eddig megoldatlan probléma volt.
  • 2013: A Shimano bemutatja a STEPS elektromos pedelec rendszert, és hamarosan fej-fej mellett küzdenek a piacvezető pozícióért a Bosch mérnökeivel, az „e-bike bumm” napjainkban is tart. 

A kiállításon résztvevő márkák: